Thursday, March 24, 2011

FACEBOOK.



Let talk abaut FACEBOOK atau dalam bahasa melayu mukabuku. Ada apa dalam facebook? untuk apa ada facebook? Facebook kini menjadi satu fenomena terhadap dunia. Kemestian setiap manusia mempunyai facebook. Kebaikan facebook memang semua orang ketahui. Seperti menemui seseorang yang telah lama tidak di temui. mengeratkan silaturahim. kepada yang berniaga pula akan lebih dapat keuntungan dari FB kerana dapat menjual secara online. mari lihat dari segi keburukan. kerana facebook pasangan suami isteri boleh bercerai berai kerana cemburu mahu pun apa saja. yang sekian telah berkawan menjadi musuh. hanya kerana gurau mahupun apa saja. selain itu juga keratan akhbar Berita Harian mengata " berchatting berduaan juga satu maksiat." selain facebook. TWITTER juga begitu. MYSPACE juga..dan BLOGGER begitu juga.seperti satu contoh. seorang student telah memaki seorang guru baru di blognya, keberkatan dari seorang guru telah hilang untuk student dari salah satu sekolah pempuan di batu pahat kerana mengaibkan gurunya.. maaf saya tak dapat bagi linknya sbb menjaga apa yang sepatutnya.,n dan selainnya..maka saya mengambil keputusan untuk deactive facebook saya kerana bagi saya ia mungkin dapat menjaga hati sesiapa mahu pun menjaga privasi saya..untuk mengisi kekosongan. saya akan meng update blog. mungkin boleh mengurangakan kebosanan saya..

pesanan : berhati-hati berkata di public mahupun tidak. menjaga hati orang lain sangat penting kerana hati kamu juga akan di jaga..beringat la..

No comments: